Nederlands | English

Menu sluiten
Nederlands | English
home

home

werk

werk

branding

branding

consulting

consulting

blog

blog

contact

contact

Traces to treasure

Extremis

2018

The Challenge

Extremis ontwikkelt al bijna 25 jaar lang grensverleggende meubels voor binnen en buiten. Steeds vanuit een andere invalshoek en telkens weer beter dan de vorige collectie. De ontwerpers waken van bij de start bewust over de impact van hun producten op de omgeving. Voor hun meest recente brand book was de vraag: hoe verwoorden we de duurzame gedachte achter Extremis?

Green Idea

Welke lijn kon Brand Senses doorheen dit brand book trekken? We namen als uitgangspunt de befaamde Shakerquote, waar Extremis zich al geruime tijd door laat inspireren: “Don’t make something unless it is both made necessary and useful; but if it is both necessary and useful, don’t hesitate to make it beautiful.”

Maar duurzaamheid heeft in essentie een tijdsfactor nodig, dus verlegden we het accent naar de impact op volgende generaties: “Als je sporen nalaat voor de volgende generatie, laat het dan waardevolle sporen zijn.” Dit past netjes binnen de Shakerfilosofie, maar geeft tegelijk een stevige houvast om het duurzaamheidsverhaal van Extremis te vertellen.

Groovy Love

Wij vatten het als volgt samen:

  • De reden om iets te ontwikkelen is het veroorzaken van een positieve impact.
  • Het resultaat moet ook inspireren, de creativiteit van toekomstige generaties aanwakkeren.
  • Het materiaal heeft een lange houdbaarheid, zodat men zo uitgebreid mogelijk geniet van het product.
  • Design maakt mee het verschil. Schoonheid is wellicht de beste manier om iemand langdurig te laten genieten van een nuttig idee.

Great results

Het laatste brand book van Extremis focuste heel duidelijk op duurzaamheid. Voorzien van interessante content, die met gemak opgehangen werd aan de basisgedachte die we voor Extremis ontwikkelden.

Contacteer ons Contacteer ons Contacteer ons