Nederlands | English

Menu sluiten
Nederlands | English
home

home

werk

werk

branding

branding

consulting

consulting

blog

blog

contact

contact

Groen is goed te doen

VLAM

2018

The Challenge

Bloemen en planten onderhouden, dat is werkelijk een piece of cake. Mensen die weinig tot niets van bloemen en planten kennen hiervan overtuigen, dat was onze opdracht. Maar hoe doe je dat op een creatieve en eenvoudige manier, zonder té belerend over te komen?

Green Idea

De doelgroep (24-54 jaar) krijgt via verschillende kanalen dagelijks honderden impulsen tot activatie of aankoop. Als een soort van orakel deze doelgroep met té moeilijke informatie bestoken, brengt ook weinig zoden aan de dijk.

Daarom focuste onze campagne in eerste instantie op sensibiliseren (‘ja hoor, groen is echt wel goed te doen’) en dan op informeren, met heel straightforward tips & tricks. Deze werden aan de man gebracht door niemand minder dan ambassadeurs Peter Van de Veire, een echte plantlover, en Angelo Dorny, onze plantenexpert van dienst.

Groovy Love

We doopten onze campagne ‘Groen is goed te doen’. Hoe beter onze doelgroep sensibiliseren dan via grappige radiospotjes en video’s? Peter Van de Veire sprak de radiospot in, die te horen was op Radio 1, Q-Music, StuBru, MNM, etc. Daarnaast namen we ook een tiental grappige scenario’s op met Peter Van de Veire en Angelo Dorny die de consument naar de website groenisgoedtedoen.be leiden. Daar vonden ze allerlei informatieve tips & tricks rond het onderhoud van terras- en kamerplanten en snijbloemen. Als kers op de taart kon de consument ook gratis een DIY-boekje en plantenstekers ophalen in de deelnemende winkelpunten. Peter Van de Veire vereeuwigd op jouw plant: als dat geen cool cadeau is!

Great results

De tweede campagnewave wordt gelanceerd in oktober 2018, maar de eerste resultaten spreken alvast voor zich: ongeveer 7.000 websitebezoeken aan groenisgoedtedoen.be, de sociale media posts hadden een zeer goed bereik (1500 likes en meer dan 200 shares op de FB-pagina van Groen van bij Ons), Peter Van de Veire en Angelo Dorny deelden de video’s gretig en de DIY-boekjes vlogen vlot de deur uit bij de 200 deelnemende winkelpunten. Op naar meer!

Contacteer ons Contacteer ons Contacteer ons

Groot nieuws

Brand Senses verhuist! Vanaf maandag 1 oktober denken, dromen, creëren we vanuit onze nieuwe loft op Wiedauwkaai 87 in Gent. Loop gerust eens binnen of stuur een kaartje, mail, tweet, InMail, Facebookbericht … Bellen mag ook – aan ons nummer verandert er helemaal niets.