Nederlands | English

Menu sluiten
Nederlands | English
home

home

werk

werk

branding

branding

consulting

consulting

blog

blog

contact

contact

Beginnersgeluk

Groen van bij ons

2017

The Challenge

Hoe maken we mensen, die helemaal niets kennen van bloemen en planten, toch warm om eens wat groen in huis te halen? Of nog meer, hoe overhalen we hen om eens een voet binnen te zetten in een bloemenwinkel of tuincentrum?

De openbare aanbesteding viel in de bus. We gingen ermee aan de slag. Et voilà, de jury koos Brand Senses als partner om VLAM te ondersteunen om  bovengenoemde doelstellingen te behalen door een activatie-campagne!

Green Idea

Ben je zelf nog geen krak in het houden van bloemen & planten? Kom dan naar een tuincentrum of bloemenwinkel in jouw buurt en ontdek jouw beginnersgeluk met bloemen en planten. Bovendien ga je naar huis met een groene verrassing.

Tijdens de sessies Beginnersgeluk creëerden we beleving rond bloemen en planten. Je kent het wel, lekker gezellig met een hapje en een drankje. Er werd gepersonaliseerd plantenadvies gegeven en de bezoekers gingen naar huis met superhandige tips en tricks. Iedere workshop was anders. Sommigen leerden bloemschikken, anderen planten verpotten of enkelen kregen er zelfs nog interieuradvies bovenop!
We koppelden bloemen en planten aan een leuke ervaring.  Zo probeerden we de doelgroep te overtuigen dat het toch allemaal niet zo moeilijk is én om meer bloemen en planten in huis te halen.

Want: bloemen en planten, da’s puur geluk in huis en tuin!

Groovy Love

De campagne werd opgedeeld in 3 golven, waarin telkens een ander segment van Vlaamse sierteeltproducten in de kijker werd gezet: kamerplanten, snijbloemen en buitenplanten. Elke golf verloopt volgens hetzelfde patroon. We starten met een radiocampagne waarin we een plant of bloem horen schreeuwen om aandacht of verzorging. Hij smeekt zijn ‘baasje’ om zich in te schrijven voor een sessie in een tuincentrum of bloemenwinkel in zijn/haar regio. Ter ondersteuning van de radiospot liep er een advertentiecampagne in Nina, de weekendbijlage van Het Laatste Nieuws en een online campagne. Een drietal weken na de radiocampagne vonden de sessies Beginnersgeluk plaats. Ieder deelnemend winkelpunt ontving voor de sessies een goodiebox vol met handig materiaal (plantenprikkers, stickers, bloemenschort, affiches) dat ze konden gebruiken tijdens de sessies.

En dat was allemaal nog niet genoeg. De mediacampagne werd aangevuld met straatacties in verschillende steden. Als je onze stand passeerde kreeg je de kans om met een reuzencactus bloempotten omver te gooien. Zoals in een old school ballenkraam: als je alles omver kegelt mag je een prijs kiezen. Joepie!

Great results

30 tuincentra en 70 bloemenwinkels namen deel aan de actie en verzorgden samen 171 sessies Beginnersgeluk aan 916 mensen. In het najaar gaan we er nog een tweede keer voor (update 16/06).

Contacteer ons Contacteer ons Contacteer ons